W celu zamówienia serwisu dobrze jest przygotować poniższe informacje:
MODEL URZĄDZENIA - oznaczenie literowo-cyfrowe z tabliczki znamionowej lub z instrukcji obsługi urządzenia. Nazwa i model urządzenia jest najczęściej wpisywana przez autoryzowanych serwisantów na protokole serwisowym oraz w książce gwarancyjnej. Jeśli nazwa modelu nie jest znana, pomoże też podanie nawet orientacyjnie typu urządzenia (np. przepływowy podgrzewacz wody, kocioł grzewczy stojący lub wiszący, kondensacyjny, jedno lub dwu-funkcyjny itp.).
OPIS USTERKI - jakie są objawy, w jakich okolicznościach występują: czy w sposób przypadkowy, czasami, a może zawsze w pewnych okolicznościach np. podczas długiego podgrzewania wody. Jeśli usterka polega na niewielkim wycieku wody, warto zwrócić uwagę, z której strony urządzenia wyciek ten widzimy. Jeśli usterka objawia się okazjonalnym wyłączaniem urządzenia, warto zanotować symbol wyświetlanego błędu jeśli występuje.
KARTĘ GWARANCYJNĄ - dotyczy urządzeń na gwarancji. Należy przygotować dokumenty potwierdzające gwarancję tj. kartę lub książkę gwarancyjną oraz dowód zakupu. Pomocne też jest zachowanie protokółów serwisowych z poprzednich wizyt i innych dokumentów wystawionych przez serwis, ułatwiające sprawdzenie historii urządzenia.
Ze względów bezpieczeństwa odradzamy prób naprawy urządzeń wykonywanych samodzielnie lub przez serwis nie posiadający autoryzacji serwisowej!
Z uwagi na to, że gazowe urządzenia grzewcze do eksploatacji używają gazu oraz prądu elektrycznego, produkując gorącą wodę/parę oraz potencjalnie trujące spaliny (tlenek węgla), należy bezwzględnie użytkować je zgodnie z zaleceniami w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia.
Należy również wykonywać regularną, coroczną konserwacje urządzeń grzewczych, co zapewni komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania.